Publiczne Przedszkole
w Trzcianie

GRUPY MŁODSZE
6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.
8:00 – 8:30 Zabawy dowolne wg potrzeb i pomysłów dzieci. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali. Zabiegi higieniczno-samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.
8:30 – 9:00 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00 – 9:30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9:30 – 10:00 Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Czynności organizacyjno-porządkowe.
10:00 – 11.00 Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, wycieczki – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna).
11:00 – 11:45 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
11.45 – 13:00 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.
13.00 – 14:00 Zabawy swobodne w dowolnych kącikach zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia dodatkowe, gry i zabawy stolikowe, zabawy w kącikach zainteresowań oraz na świeżym powietrzu
13.00 – 14.30 Czynności higieniczne, podwieczorek.
14.30 – 16.30 Praca indywidualna i w małych zespołach, pobyt na placu zabaw, zabawy dowolne.
Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci takie jak: zabawy badawcze, taneczne oraz swobodne w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe. Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
Praca indywidualna i w
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.
GRUPY STARSZE
7.00–8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno porządkowe.
8.00- 8:30
Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
8.30–9.00
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ewentualne zajęcia rozwijające zdolności dzieci. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne.
9.00–10.00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.00–11.30
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna). Zabawy rytmiczne.
11.30–11.45
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
11.45–12.15
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.15–12.45
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie
12.45- 13.00
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
13.00- 14.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy samodzielne dzieci. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające potencjał dzieci, uwzględniające ich potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci;
14.00- 14.30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30–16.00 Praca indywidualna i w małych zespołach , pobyt na placu zabaw, zabawy dowolne dzieci. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci takie jak: zabawy badawcze, taneczne, swobodne w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe. Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.
* Zmiany w okresie zimowym: sporty zimowe, zabawy na śniegu, dokarmianie i obserwacja ptaków, doświadczenia ze śniegiem i lodem.
przedszkoletrzciana@interia.pl
Telefon
14 613 60 27
Adres
Trzciana 300
32-733 Trzciana